Hoteluri High Tech: Cum impacteaza tehnologia industria turismului

Echipa motorului gratuit de cautare pentru calatorii momondo.ro a selectat cele mai interesante hoteluri care se folosesc de evolutia tehnologiei pentru a atrage clienti. Utilizarea aplicatiilor mobile pentru a controla luminozitatea camerei, sunetele ambientale sau aparatele electronice este deja des intalnita in hotelurile elitiste, dar creativitatea managerilor a mers mult mai departe de atat in cazurile prezentate.

Intr-o lume in care avansul tehnologic este atat de rapid, este evidenta nevoia sectorului turistic de a tine pasul cu aceste schimbari si de a adopta masuri actuale care aduc si mai mult confort clientilor. De aceea, hotelurile care doresc sa atraga vizitatori interesati si de alte aspecte decat o simpla gazduire, creeaza o tema care sta la baza functionarii unitatii si care dicteaza modul in care turistii interactioneaza cu personalul. 

 

Henn na Hotel – Tokyo, Japonia

Robotii sunt o parte semnificativa din experienta cazarii in acest hotel, intampinand oaspetii chiar de la receptie. Un dinozaur-robot (care poate intretine o minima conversatie in limbile engleza si japoneza) se va ocupa de check-in-ul clientilor, urmand ca acestia sa se indrepte catre camera rezervata, a carei usa se va deschide prin recunoastere faciala. In interiorul camerei se afla un alt mini-robot cu rol de asistent personal care, pe langa functionalitati de baza precum controlul luminilor, poate oferi sfaturi in functie de intrebarile primite, pentru a-i ajuta pe turisti sa descopere pe deplin zona in care se afla. O alta idee originala este sistemul de climatizare care adapteaza temperatura camerei in functie de temperatura corporala a celor prezenti. 

 

Eccleston Square Hotel – Londra, UK

 

Chiar daca exteriorul cladirii nu anunta nimic ultra-modern, intrucat isi mentine aparenta de cladire construita in secolul al XIX-lea, interiorul isi surprinde vizitatorii prin controlul digitalizat al tuturor functiilor din camerele in care sunt cazati. Telecomenzile integrate cu bun gust in locuri accesibile din incapere permit clientilor sa controleze muzica ambientala, luminile din camera, televizorul integrat in oglinda din baie sau chiar peretele cabinei de dus care poate deveni opac printr-o simpla apasare de buton. Tableta completeaza aceste functii, asigurand legatura cu personalul hotelului pastrand confortul deja creat.

 

Citeste si:  STS lansează aplicaţia APEL 112 având facilitate de transmitere a coordonatelor GPS la iniţierea apelului 112

Blow Up Hall 50 50 – Poznan, Polonia

Procedura obisnuita de check-in nu poate fi efectuata in acest hotel, pentru simplul fapt ca nu exista biroul de receptie. Clientii primesc un smartphone (in locul unei chei) care ii va ghida prin unitate pentru a gasi camera pe care au rezervat-o si pe care il vor folosi ulterior ca pe un asistent personal pe durata intregii experiente de a fi cazati aici. Un alt aspect care atrage atat de multi turisti este colectia de arta digitala din care merita mentionata cel putin imaginea din lobby formata din capturile camerelor de supraveghere din interiorul hotelului, aproape in timp real. 

 

Aloft Silicon Valley – Newark, California, SUA

 

Aflandu-se in locul din care porneste dezvoltarea tehnologiei americane, acest hotel incearca sa tina pasul cu asteptarile clientilor tot mai interesati de robotizarea proceselor uzuale, atunci cand sunt usor de implementat. Asadar, un turist care comanda prosoape, ziarul recent, apa sau alte produse consumabile, va primi aceste lucruri de la un robot care se poate deplasa in interiorul hotelului, poate folosi liftul si care va apela telefonul din camera atunci cand se va afla in fata usii respective. Nu accepta bacsis, dar va accepta un selfie cu clientul multumit de serviciile oferite. In plus, a fost adoptata o metoda unica de a comanda produse, folosind doar emoji-uri sugestive.

 

YOTEL – New York, SUA

 

Biroul de receptie a fost inlocuit cu automatul de check-in, la care fiecare client poate apela pentru a incepe sederea in acest hotel. Simpla introducere a datelor de rezervare va elibera cheia electronica corespunzatoare camerei solicitate. Urmatorul element care a tinut pasul cu dezvoltarea tehnologiei este robotul care preia bagaje si le stocheaza in seifuri, urmand sa le recupereze mai tarziu, cand posesorul va introduce numele de familie si codul PIN ales. Sala de fitness arata impecabil, dar cei care doresc sa exerseze sau sa mediteze in intimitatea camerei (numita aici „cabina”) o pot face alaturi de ghidurile video disponibile in oferta TV. Desigur, internetul de mare viteza, senzorii inteligenti ai aparatului de aer conditionat sau peretii tehnologizati nu mai sunt o surpriza pentru cei care obisnuiesc sa se cazeze in astfel de unitati.

Ne poți urmări aici:

Citeste si:  JETRO - Eveniment B2B în cadrul Techsylvania 2019 -

https://www.facebook.com/momondoromania/

https://www.instagram.com/momondo_romania/

 

Despre momondo

momondo.ro este un motor de căutare gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri și închirieri auto la nivel global. momondo a primit numeroase distincții internaționale și a fost recomandat de către publicații importante, cum ar fi: New York Times, CNN, Frommer’s și The Daily Telegraph. momondo are sediul central în Copenhaga și este prezent pe 30 de piețe internaționale. Aplicațiile pentru

Post Author: Andrei G.

Pasionat de IT, tehnologie si cafea.